Loans

From 06 Jul To 04 Nov 2018

Inspirantes Inspiratrices. Marthe, Gala, Dora et les autres.

au Musée Bonnard - Le Cannet

Parmi les rôles que les femmes ont joués dans l’Art, il y a tour à tour celui d’inspiratrices et de créatrices. Les femmes ont été pour de très nombreux artistes une source d’inspiration, elles ont nourri leur art. Peut-on imaginer Bonnard sans Marthe (on a compté 146 tableaux et quelque 717 dessins dont Marthe est le modèle), Dali sans Gala, Picasso sans Fernande, Dora, Jacqueline, Monet sans Blanche, Renoir sans Gabrielle, Maurice Denis sans Marthe, Maillol sans Dina Vierny, Vuillard  sans Misia ou encore Giacometti sans Annette ?

From 10 Apr To 04 Nov 2018

Diego Giacometti

au Musée National Picasso-Paris

The exhibition “Diego Giacometti at the Musée Picasso” is an opportunity to explore the story behind Diego Giacometti’s extraordinary commission for the opening of the Musée national Picasso-Paris in October 1985.

From 14 Mar To 18 Aug 2018

Melancholia

à la Villa Empain-Fondation Boghossian

The Boghossian Foundation presents its new exhibition, Melancholia, at the Villa Empain.
Curator: Louma Salamé

From 24 Jan To 30 Sep 2018

Ateliers à la loupe De Monet à Ai WeiWei - Une exposition-enquête de Damian Elwes

au Musée en Herbe de Paris

Enter the intimacy and discover the fascinating world of the greatest artists of the nineteenth century to those of today.
With a magnifying glass, come visit the famous artists' studios through 40 paintings by Damian Elwes, painter and detective, accompanied by original works by Picasso, Giacometti, Basquiat or Keith Haring.

To search for a work, consult the Alberto Giacometti Database