Exhibition view "Alberto Giacometti - Narrating the body", Institut Giacometti 2019.

Privatisation

Giacometti Institute

Private events at the Institut Giacometti

Fondation Giacometti -  Private events at the Institut Giacometti

Architecture detail of the Institut Giacometti

Organize your event in a cultural setting of choice.

A reference place dedicated to the work of Alberto Giacometti, the Institut Giacometti offers a surface area of 350m2 at 5 rue Victor Schœlcher in the historic artists' district of Montparnasse. The Institut Giacometti is housed in the former studio of artist-decorator Paul Follot. The decor of this listed private mansion, in the Art-Deco style, has been completely restored to offer the public a unique Parisian experience.

From the reconstruction of Alberto Giacometti's studio to the various exhibition spaces, the Institut Giacometti is a place on a human scale conceived as a collector's house, warm and unique.

The privatization spaces:
- The exhibition rooms for private visits outside opening hours (350m2 with a capacity of 40 people for visits)
- Reception rooms on the first floor for events seated or standing in an intimate setting (40m2 for a capacity of 40 people standing or 20 seats)
- The Giacometti Lab, a modular and connected educational space, for conferences, workshops or team seminars (60m2 for a capacity of 80 people standing and 50 seats)

Presentations of unpublished drawings or archives, exhibition visits by the curator, tailor-made workshops can be designed and set up on request by the Institute's team.

For more information and reservations, please contact Stéphanie Barbé-Sicouri:
s.barbe-sicouri@fondation-giacometti.fr

Les espaces de privatisation de l’Institut Giacometti

Fondation Giacometti -  Les espaces de privatisation de l’Institut Giacometti

Les salles d’exposition pour des visites privées en dehors des horaires d’ouverture (350m2 avec une capacité de 40 personnes pour les visites)

Les salons de réception à l’étage pour des évènements assis ou debout dans un cadre intimiste (40m2 pour une capacité de 40 personnes debouts ou 20 assises)

Le Giacometti Lab, espace pédagogique modulable et connecté, pour des conférences, ateliers ou séminaires d'équipe (60m2 pour une capacité de 80 personnes debouts et 50 assises)

Des présentations de dessins inédits ou d'archives, des visites d’exposition par la ou le commissaire, des ateliers sur-mesure peuvent être conçus et mis en place sur demande par l’équipe de l’Institut.

Pour plus d’informations et réservations, contactez nous :
privatisation@fondation-giacometti.fr

Fondation Giacometti -  Salon de réception